Musimy pokazać się w świecie
Może nie jesteśmy Harvardem, ale w nauczaniu biznesu plasujemy się powyżej globalnej przeciętnej – mówi dziekan Wydziału Zarządzania UW w rozmowie z Anitą Błaszczak.
Prof. Alojzy Z. Nowak
Rz: Najnowsze badania wykazują, że polscy pracownicy, konsumenci i przedsiębiorcy optymistycznie patrzą w przyszłość. Podziela pan ten optymizm?
W przewidywaniach na ten rok jestem dużym optymistą. Po pierwsze gospodarka jest rozpędzona i nic nie wskazuje, by to stosunkowo wysokie tempo wzrostu zostało zahamowane, a po drugie następują zmiany mentalnościowe. Widać je u przedsiębiorców i na uczelniach. Obserwuję na Uniwersytecie Warszawskim, a w szczególności na moim wydziale, sporo optymizmu wśród kadry nauczającej i wśród studentów. Na pewno ma na to wpływ fakt, że jesteśmy w Unii Europejskiej, co daje szersze perspektywy, większe możliwości pracy, studiowania. Dodatkowo sytuacja gospodarcza sprawia, że wzrosły szanse zatrudnienia. 90 proc. naszych absolwentów ma pracę w ciągu niespełna pół roku od ukończenia studiów, a 75–85 proc. z nich uzyskuje ją w ciągu pierwszych trzech miesięcy.
Wspomniał pan o zmianach mentalnościowych u przedsiębiorców, którzy jednak nadal niezbyt chętnie inwestują.
Niestety mamy wciąż zbyt mało inwestycji związanych z innowacjami i zaawansowanymi technologiami czy nawet z nowoczesnym usługami i produktami. A na świecie liczą się i są rozpoznawalne tylko te kraje, które dostarczają unikalne usługi i produkty, służące nie tylko własnemu...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta