Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Jak rozliczać podatek w programach lojalnościowych

28 marca 2018 | Dobra Firma | Patryk Kleparski

Firma odliczy VAT zapłacony od usługi organizowania programu lojalnościowego. Nabycie i wydanie prezentów jego uczestnikom nie stanowi natomiast usługi wyświadczonej na rzecz organizatora.

Tak stwierdził Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej w interpretacji indywidualnej z 6 lutego 2018 r. (0111-KDIB3-1.4012. 672.2017.2.SR).

Wnioskodawca — podmiot posiadający sieć stacji benzynowych — pytał o  dwie kwestie związane z multipartnerskim programem lojalnościowym.

Program, którego dotyczyło zapytanie, miał na celu zwiększenie rozpoznawalności marek oraz sprzedaży biorących w nim udział przedsiębiorstw (partnerów) poprzez premiowanie zakupów towarów i usług dokonywanych u nich przez osoby fizyczne (uczestników). Organizacja programu została powierzona przez partnerów podmiotowi trzeciemu (organizatorowi). Organizator przyznawał uczestnikom karty, za pomocą których mogli oni zbierać punkty za zakupy i inne określone w regulaminie czynności, a następnie wymieniać je m.in. na nagrody rzeczowe.

Partner i podwykonawca jednocześnie

Samo nabywanie i wydawanie nagród zostało zaś zlecone przez organizatora innym podmiotom (podwykonawcom). Podwykonawcy...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 11013

Wydanie: 11013

Spis treści

Monitor wolniej przedsiębiorczości

Zamów abonament