Jak rozliczać podatek w programach lojalnościowych
Firma odliczy VAT zapłacony od usługi organizowania programu lojalnościowego. Nabycie i wydanie prezentów jego uczestnikom nie stanowi natomiast usługi wyświadczonej na rzecz organizatora.
Tak stwierdził Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej w interpretacji indywidualnej z 6 lutego 2018 r. (0111-KDIB3-1.4012. 672.2017.2.SR).
Wnioskodawca — podmiot posiadający sieć stacji benzynowych — pytał o dwie kwestie związane z multipartnerskim programem lojalnościowym.
Program, którego dotyczyło zapytanie, miał na celu zwiększenie rozpoznawalności marek oraz sprzedaży biorących w nim udział przedsiębiorstw (partnerów) poprzez premiowanie zakupów towarów i usług dokonywanych u nich przez osoby fizyczne (uczestników). Organizacja programu została powierzona przez partnerów podmiotowi trzeciemu (organizatorowi). Organizator przyznawał uczestnikom karty, za pomocą których mogli oni zbierać punkty za zakupy i inne określone w regulaminie czynności, a następnie wymieniać je m.in. na nagrody rzeczowe.
Partner i podwykonawca jednocześnie
Samo nabywanie i wydawanie nagród zostało zaś zlecone przez organizatora innym podmiotom (podwykonawcom). Podwykonawcy...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta