Przedświąteczne szczyty paczkowe
KEP | Rynek gotowy na kolejne zwyżki robert Przybylski
Świąteczny szczyt zwiększa liczbę przesyłek o ponad jedną trzecią, ale opóźnienia w dostawach są niewielkie.
Blog.furgonetka.pl wylicza, że w listopadzie i grudniu 2017 roku liczba złożonych reklamacji wyniosła 0,4 proc. wszystkich przesyłek. Reklamacje dotyczyły zarówno zniszczenia, uszkodzenia, jak i spóźnionego doręczenia lub odebrania przesyłki. Dane zebrał broker usług kurierskich, firma Furgonetka.
Mimo dużych świątecznych zwyżek średni czas całej dostawy paczek doręczanych przez kuriera wydłużył się w świątecznym szczycie do 46 godzin, gdy poza szczytem wynosił 43 godziny, wynika z badań blog.furgonetka.pl. W przypadku korzystania z punktu odbioru czas doręczenia w okresie szczytu sięgnął 66 godzin, gdy poza sezonem wyniósł 63,7 godziny.
Ponad połowa Polaków zamawia towary przez internet i średnio cztery na dziesięć przesyłek kurierskich pochodzi z zamówienia składanego przez internet. Największy udział ma DPD, w którym handel internetowy generuje około połowy wszystkich przesyłek. – Ubiegły rok zakończył się dla DPD Polska rekordowym wolumenem oraz przychodami – zapewnia prezes DPD Polska Rafał Nawłoka. Grupa kapitałowa obsłużyła w tym czasie 126 mln paczek, czyli niemal 23 proc. więcej...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta