Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Nauce i biznesowi nie po drodze

06 sierpnia 2018 | Pierwsza strona

Mimo zachęt i zmian ustawodawczych współpraca między uczelniami a firmami kuleje. Przedsiębiorcy nie interesują się tym, jakie badania prowadzą naukowcy, i nie mają pieniędzy na innowacje, a akademicy skarżą się na brak bodźców motywujących do współpracy z biznesem – wynika z badań Fundacji Inventity i firmy Taylor Economics, do których dotarła „Rzeczpospolita".

Jakie bariery doskwierają najbardziej? – Ze strony uczelni to nadmierna wewnętrzna biurokracja czy powolne tempo podejmowania decyzji. Firmy obawiają się zaś zaangażowania w pracę z uczelniami właśnie z tych powodów – twierdzi Kaja Prystupa-Rządca, ekspert zarządzania z Akademii L. Koźmińskiego.

Eksperci mówią: te środowiska funkcjonują w Polsce w oderwaniu od siebie. ©℗ —dus

 

Wydanie: 11121

Wydanie: 11121

Spis treści

Monitor wolnej przedsiębiorczości

Zamów abonament