Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Wygram, nie wygram, darmowa reklama się przyda

10 października 2018 | Sądy i Prokuratura | Marek Domagalski

Procesy wyborcze znalazły stałe miejsce w kampaniach wyborczych, nie powinniśmy jednak przywiązywać do nich większej wagi, a w każdym razie krytycznie na nie patrzeć.

Dotyczą bowiem wycinka polityki i służą często raczej dyskredytowaniu politycznego konkurenta niż prawdzie programów. Służą też oczywiście darmowej reklamie wytaczającego sprawę, niezależnie od jej wyniku. W myśl zasady: wygram, nie wygram, jest darmowa reklama wyborcza.

Komitety wyborcze, politycy ogólnopolscy i lokalni wytaczają procesy w trakcie kampanii, w trybie wyborczym, nie tylko dlatego, że chcą naprawienia wyrządzonej im w kampanii krzywdy wizerunkowej, politycznej nieprawdziwą informacją, ale często po to, by odnieść na wybranym przez siebie polu, w wybranym temacie,...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 11176

Wydanie: 11176

Spis treści
Zamów abonament