Koszty startu spadły, ale o sukces wcale nie jest łatwo
Poradnik | Zanim uruchomisz e-sklep
Co roku w Polsce powstaje nawet kilka tysięcy nowych sklepów internetowych. Większość z nich nie przetrwa nawet kilku lat, o dłuższym stażu rynkowym może pomarzyć nawet jedynie co dziesiąty. Wiele z nich już na wejściu podejmuje szereg nietrafionych decyzji, które negatywnie wpływają na dalszą działalność sklepu. Zanim się z handlem w sieci wystartuje, warto poważnie się zastanowić, na jaką opcję najlepiej się zdecydować.
– Przedsiębiorcy, który rozpoczyna sprzedaż w internecie, wszystko wydaje się nowe i fajne. Początkujący e-przedsiębiorca na niektórych aspektach – najczęściej uzależnionych od swojej własnej wiedzy – skupia się bardziej i poświęca im więcej uwagi. Np. jeśli ktoś lubił wykonywać zdjęcia i był na kursie Photoshopa, będzie robił zdjęcia produktów, aż zrobi to jedno najlepsze. Inny kupi je z gotowego stocka, ale za to poświęci dużo czasu na wybór dostawcy oprogramowania dla sklepu – porówna wiele ofert, sprawdzi cenniki, funkcjonalności i pakiety – mówi Krystian Wesołowski, ekspert operatora płatności Blue Media.
– Zwykle przedsiębiorca, wybierając do swojego e-sklepu pierwszych dostawców – oprogramowania, płatności, rozwiązań logistycznych, korzysta z nich przez co najmniej pierwszych 12 miesięcy. Jeśli oczywiście nie było awarii i poważnych zastrzeżeń do jakości świadczonych usług. Dlatego warto poświęcić nieco więcej czasu...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta