Cydry przegrywają z piwem przez wyższą akcyzę
Obiecanej przed rokiem zerowej stawki akcyzy dla cydrów nie będzie, póki Komisja Europejska nie dokończy dyrektywy.
Polscy konsumenci kupili w 2018 r. cydr o wartości 53,5 mln zł, o ponad 10 proc. mniej niż w porównywalnym okresie ub.r. – obliczył Nielsen. Nie pomogło nawet słoneczne lato, które zwykle wspiera sprzedaż i w tym roku przyczyniło się do sukcesu producentów piwa.
Branża powtarza, że napój z jabłek mógłby być polskim produktem narodowym niczym oscypek. Żeby wspierać te wysiłki, dokładnie przed rokiem, w...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta