Reklamy piwa bez zmian
Rząd porzuca projekt, który miał pomóc walczyć z alkoholizmem Polaków. WIKTOR FERFECKI
Jedynym alkoholem, który można obecnie reklamować, jest piwo. Reklama musi spełniać określone wymagania, m.in. nie może łączyć spożycia alkoholu ze sportem ani wywoływać skojarzeń z sukcesem życiowym. Z punktu widzenia reklamodawców najważniejsze są dozwolone godziny emisji telewizyjnych spotów: między godz. 20 a 6 rano.
W tej dziedzinie 1 stycznia 2019 r. miała zajść prawdziwa rewolucja. Rząd planował przesunięcie dozwolonej emisji na godz. 23. Ale już wiadomo, że do tego nie dojdzie.
Gotowa nowelizacja
Zmiana dotycząca reklam była jednym z najważniejszych elementów nowelizacji ustawy o przeciwdziałaniu alkoholizmowi, którą w listopadzie 2017 r. przedstawiło Ministerstwo Zdrowia. Nie jedynym. Projekt przewidywał też, że na butelkach trunków będzie musiała znaleźć się informacja o wartości...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta