Gorzki klimat wokół słodkich napojów
Choć i produkcja, i sprzedaż napojów rosną, to na horyzoncie widać czarne chmury. Rosną naciski na ograniczenie zużycia nie tylko plastiku, ale też cukru. ALEKSANDRA PTAK-IGLEWSKA
Rynek słodkich napojów rozwija się wręcz żywiołowo i żadne prozdrowotne trendy jeszcze mu nie szkodzą. Jednak nad głowami producentów gromadzą się chmury, Komisja Europejska zauważyła miliony plastikowych butelek, a reklamy Ministerstwa Zdrowia ostrzegają przez nadużywaniem cukru.
Jest słodko
Właśnie trwa drugi w roku szczyt sprzedaży słodkich napojów, pierwszy to lato. Dziś sytuacja branży jest dobra: produkcja napojów słodzonych i aromatyzowanych wzrosła od początku roku do października według GUS o 9,1 proc. rok do roku. Natomiast wartość sprzedaży napojów gazowanych wzrosła w 12 miesięcy do października o 8,6 proc., powyżej 4,2 mld zł – wynika z danych Nielsena.
Napoje spływają do domów głównie poprzez dyskonty i średnie sklepy, na które przypada połowa sprzedaży. W sklepach małoformatowych to jedna z głównych kategorii. Latem są nawet na co...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta