Pod choinką wyląduje worek perfum i kremów
Pod większością choinek w Polsce znajdą się kosmetyki. Nic dziwnego, że dla branży urody grudzień to najważniejszy miesiąc dający 30-proc. wzrost sprzedaży. ANITA BŁASZCZAK
Prawie 53 proc. Polaków wskazuje w tegorocznym badaniu Deloitte, że spodziewa się w prezencie gwiazdkowym kosmetyków. Co drugi zapowiada zaś, że sam kupi je pod choinkę.
Jak przyznaje Jagoda Klimsiak, ekspert ds. rynku kosmetyczno-chemicznego w firmie badawczej Nielsen, grudzień to najważniejszy miesiąc dla świątecznych zakupów w tej kategorii. Przed minioną gwiazdką sprzedaż kosmetyków była o blisko 30 proc. wyższa niż średnio w ciągu roku. Wzrosła o 5 proc. w porównaniu grudniem 2016 r.
O gwiazdkowym bomie mówią też producenci i handlowcy z rynku urody. Katarzyna Bielecka, dyrektor generalna Sephora Polska, twierdzi, że okres przedświąteczny to najintensywniejszy czas w całym roku. Perfumerie sieci odwiedza...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta