Świąteczny prezent, podatkowy kłopot
Firmy mają problemy z rozliczeniem upominków dla klientów. Fiskus ciągle zmienia poglądy. W tym roku na mało korzystne dla przedsiębiorców – mówi Beata Hudziak, doradca podatkowy, partner w kancelarii 8Tax.
Co roku piszemy o podatkowym rozliczeniu świątecznych wydatków ponoszonych przez przedsiębiorców. Co roku coś się bowiem zmienia. Ostatnio w sprawie prezentów dla kontrahentów.
BEATA HUDZIAK: To prawda, wprawdzie przepisy są takie same od lat, ale ciągle zmieniają się interpretacje skarbówki, różne są też orzeczenia sądowe. I przedsiębiorcy ciągle mają dylematy. Rozliczanie w podatkowych kosztach prezentów dla kontrahentów to najlepszy przykład.
Co się zmieniło?
Fiskus zaostrzył stanowisko w tej sprawie. Jeszcze kilka lat temu dla urzędników decydująca była wartość prezentów. O ekskluzywnych upominkach mówili, że to wyłączona z podatkowych kosztów reprezentacja. Zwykłe gadżety tolerowali. Przedsiębiorcy głowili się więc, czy prezent za 100 zł jest już luksusowy, czy jeszcze standardowy. Potem skarbówka zaczęła odchodzić od kryterium ekskluzywności i akceptowała też droższe prezenty, pod warunkiem że miały logo...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta