Biznes coraz chętniej daje na sport
Do 1 mld zł rocznie zbliżają się łączne wydatki na wspieranie różnych dyscyplin, klubów, związków, wydarzeń, lig i obiektów sportowych w Polsce. Firmy coraz częściej traktują je jako inwestycję. TOMASZ FURMAN
W tym roku wydatki na sponsoring sportowy będą największe w co najmniej siedmiu ostatnich latach. – Nasza ocena wartości rynku sponsoringowego w roku 2018 to ponad 920 mln zł, co oznacza wzrost o około 6 proc. w stosunku do roku 2017. Największy wpływ na ten wzrost miały kontrakty zawarte przez ligę i federację piłkarską – mówi Michał Gradzik, partner zarządzający firmy badawczo-doradczej Sponsoring Insight.
Postrzeganie marki
Piłka nożna od lat jest tą dyscypliną, która zgarnia największą część przychodów ze sprzedaży praw sponsoringowych. W tym roku znów zyskała m.in. za sprawą dużego kontraktu zwartego przez PKO BP z Lotto Ekstraklasą, która zarządza rozgrywkami czołowych klubów piłkarskich w Polsce. Na tym nie koniec. – PZPN przed Mistrzostwami Świata w Rosji istotnie podniósł ceny partnerstw korporacyjnych. Perspektywa udanej kampanii na mistrzostwach skłoniła marketerów do akceptacji znacznej podwyżki cen pakietów sponsorskich – twierdzi Gradzik.
Duże nadzieje ze wspieraniem reprezentacji w piłce nożnej wiązał Lotos, który jest jej głównym sponsorem. Nieudany występ w Rosji spowodował jednak, że dziś za najważniejsze uznaje działania...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta