Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Roczna ocena pracownika pójdzie do poprawki

21 stycznia 2019 | Ekonomia
źródło: Rzeczpospolita

Przekazywane na bieżąco opinie i regularne dyskusje o wynikach pracy dają lepszy efekt niż tradycyjne, coroczne rozmowy podsumowujące – twierdzi tak aż 96 proc. specjalistów. Oceny nie wytrzymują też zmiany pokoleniowej. Anita Błaszczak

 

Robert, który przed dwoma laty zmienił kierownicze stanowisko w korporacji na podobne w niewielkiej spółce, twierdzi, że jedną z korzyści tej zmiany jest brak rocznych ocen. W korporacji, gdzie zarządzał sporym działem, ten frustrujący obowiązek zajmował mu kilka tygodni w roku. Tym bardziej frustrujący, że ogólny wynik działu musiał być zgodny z krzywą Gaussa, co niekiedy oznaczało konieczność zaniżania ocen, bo wg tej krzywej odpowiedni procent populacji musi być słabej jakości.

Roczne rozmowy podsumowujące, które wprowadzono do firm w latach 70. XX wieku, budzą w ostatnich latach wątpliwości nie tylko ich uczestników, ale również ekspertów HR. Podczas trwającej od kilku lat (głównie na Zachodzie) dyskusji o sensie takich przeglądów często cytowane są sondaże, w których ocenia się je jako bezużyteczne.

Warunek podwyżki

W badaniu globalnych trendów HR (Global Human Capital Trends) firmy doradczej Deloitte z 2015 r. ponad osiem na dziesięć firm stwierdziło, że roczne oceny nie są warte poświęcanego im czasu. I to niebagatelnego, bo...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 11260

Wydanie: 11260

Spis treści

Reklama

Zamów abonament