Innowacji jest coraz więcej i wciąż będzie ich przybywać
Nowe technologie pozwalają przede wszystkim obniżać koszty produkcji, co jest ważne szczególnie dziś, gdy rosną nie tylko ceny surowców, ale i wynagrodzenia. andrzej pałasz
Główne przyczyny opracowywania i wdrażania innowacji w branży opakowań z papieru są właściwie podobne, jak w innych gałęziach gospodarki w ostatnich latach. To rosnące koszty zatrudnienia oraz surowców potrzebnych do produkcji.
Z najnowszego badania KPMG dotyczącego krajowego rynku poligraficznego i opakowań wynika, że z 260 tego typu przedsiębiorstw tylko około 35 proc. nie planowało żadnych inwestycji w perspektywie dwóch–trzech lat. „Jest to postawa zachowawcza, która z pewnością nie będzie sprzyjała rozwojowi tych podmiotów w przyszłości" – zauważają autorzy raportu. Jednocześnie podobna co do wielkości grupa respondentów zadeklarowała przeznaczenie na inwestycje nie więcej niż 10 proc. rocznych przychodów. Z raportu KPMG wynika również, że około 63 proc. firm działających w branży poligrafii i opakowań nie planuje inwestycji w technologie informacyjne. „To daleko idąca ostrożność, w sytuacji kiedy technologie informacyjne są obecnie głównym źródłem budowy przewagi konkurencyjnej" – czytamy w opracowaniu KPMG.
Krok przed konkurencją
Mimo tych deklaracji firmy w ostatnich latach jednak zrealizowały istotne...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta