Preferencje klientów i dobre wzornictwo decydują o sukcesie
Innowacje w opakowaniach ze szkła często wynikają z rosnącej roli osobistych potrzeb konsumentów i konieczności podkreślenia wyjątkowości produktu. Tomasz Furman
Największy na świecie producent opakowań szklanych Owens-Illinois (O-I) wskazuje na rosnącą w swojej branży rolę personalizacji i wzornictwa. Pierwszy z trendów jest pochodną oczekiwań konsumentów chcących, by marki dostosowywały się do ich osobistych potrzeb i preferencji. W efekcie zwyżkował popyt na niestandardowe opakowania, co z kolei przyczyniło się do rozwoju opakowań spersonalizowanych.
– Producenci coraz częściej widzą, jaką rolę odgrywa personalizacja opakowań w kreowaniu wizerunku marki wśród konsumentów, tworząc unikalną tożsamość swoich produktów lub marek na rynku. Ostatecznym celem jest budowanie zaangażowania i zadowolenia konsumentów, stworzenie relacji między klientem a marką, przywiązanie do go marki oraz podkreślenie wartości premium opakowań – mówi Magdalena Woronowicz, dyrektor sprzedaży na Europę Północno-Wschodnią w O-I. Koncern zwraca uwagę na wyniki badań Deloitte mówiących, że dwie trzecie konsumentów deklaruje większą chęć zakupów produktów, które są dostosowane do ich stylu życia. Dodatkowo jedna czwarta jest w stanie zapłacić więcej za produkt, który jest spersonalizowany.
Dzieła sztuki
Drugim ważnym trendem jest systematyczny wzrost znaczenia designu. Należy tu zwrócić uwagę m.in. na rosnącą rolę producentów rzemieślniczych. Ci szczególnie mocno...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta