Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

W stronę zdrowego trybu życia

19 września 2019 | Ekonomia i rynek
Zmiana nawyków i wyborów żywieniowych oraz promowanie aktywnego stylu życia to jeden ze sposobów walki z nadwagą i otyłością w społeczeństwie
źródło: Shutterstock
Zmiana nawyków i wyborów żywieniowych oraz promowanie aktywnego stylu życia to jeden ze sposobów walki z nadwagą i otyłością w społeczeństwie
               Coca-Cola jako pierwsza firma w Polsce wprowadza nowy system znakowania wartości odżywczych produktów, oparty  na kolorach
źródło: materiały prasowe
Coca-Cola jako pierwsza firma w Polsce wprowadza nowy system znakowania wartości odżywczych produktów, oparty na kolorach

Ruszyła ogólnopolska kampania edukacyjna „Zdrowy jak Polak" przygotowana przez Instytut Zdrowia Publicznego – Państwowy Zakład Higieny. Coca-Cola jako jedna z pierwszych firm wyraziła chęć wsparcia kampanii i chce działać
na rzecz zmiany stylu życia Polaków na bardziej zdrowy. Materiał powstał przy współpracy z Coca-Cola Polska

 

Wiodącym wyzwaniem dla zdrowia publicznego w XXI wieku staje się ograniczenie problemu otyłości oraz promowanie aktywnego stylu życia. Rządy wielu państw opracowują i wdrażają strategie prewencyjne, które ukierunkowane są na ten cel.

Ten problem dotyczy także Polski. W ostatnim dziesięcioleciu w kraju znacząco wzrosło spożycie cukru. Przeciętny Polak je o prawie 11,8 kg więcej cukru przetworzonego rocznie niż dziesięć lat temu. Takie wnioski przynosi ostatni raport „Cukier, otyłość – konsekwencje", przygotowany przez analityków Narodowego Funduszu Zdrowia.

Według tego raportu nadmierne spożycie cukru jest przyczyną otyłości, która (według danych z 2016 r.) dotyczy już 23 proc. kobiet i 25 proc. mężczyzn. Z kolei nadwaga jest problemem 53 proc. kobiet i 68 proc. mężczyzn. Oznacza to, troje na pięcioro dorosłych Polaków ma nadwagę, a co czwarty jest otyły.

Zachęcenie Polaków do zdrowego stylu życia i zbilansowanej diety nie jest prostym zadaniem, jednak podjął się go Instytut Zdrowia Publicznego – Państwowy Zakład Higieny, który rozpoczął kampanię edukacyjną „Zdrowy jak Polak". Jednym z pierwszych partnerów akcji chce być firma Coca-Cola.

Debata o zdrowiu

Jakie systemowe rozwiązania proponują więc kluczowe instytucje sektora ochrony zdrowia, a także przedstawiciele producentów i...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum to wszystkie treści publikowane w "Rzeczpospolitej" od 1993 roku.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Wydanie: 11462

Wydanie: 11462

Spis treści

Nieprzypisane

Zamów abonament