Polubiliśmy włoskie jedzenie
Polska jest już dziesiątym największym odbiorcą eksportowanych włoskich produktów spożywczych. I nadal pnie się w górę.
Z danych przekazanych przez Italian Trade Agency wynika, że w 2018 r. do Polski trafiły włoskie produkty spożywcze o wartości 917,4 mln euro. Według prognoz na 2019 r. ta kwota ma wzrosnąć do 933,6 mln euro.
Rocznie eksport zwiększa się o 4–5 proc. i – zdaniem przedstawicieli organizacji – nic nie wskazuje na to, aby miało się to zmienić. Skala importu oznacza, że choć Polska nadal jest daleko za takimi potęgami jak Niemcy (7 mld euro), Francja (4,7 mld euro) czy USA (4,2 mld euro), to znalazła się przed takimi rynkami jak Japonia, Szwecja czy Kanada.
– Polski konsument jest znacznie bardziej wymagający niż jeszcze kilka lat temu – mówi Antonino Mafodda, dyrektor Italian Trade Agency. – Szuka produktów wysokiej jakości. Coraz częściej jest też świadomy, jak oznaczone są te, które charakteryzują się wysoką jakością i które w związku z tym warto wybierać – dodaje.