Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Legalizacja wyrobów oznaczonych nieaktualnymi banderolami

06 listopada 2019 | Rachunkowość | Mateusz Jopek

Po utracie ważności znaków podatkowych u kontrahenta nie jest możliwy ich zwrot do wnioskodawcy w celu nałożenia na nie legalizacyjnych znaków akcyzy.

Wynika to z interpretacji indywidualnej wydanej przez dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej 25 czerwca 2019 r. (0111-KDIB3-3.4013.96. 2019.1.JS).

Spółka zajmująca się produkcją oraz dystrybucją napojów alkoholowych, które podlegają obowiązkowi ich oznaczania znakami akcyzy, chciała potwierdzić możliwość przejęcia od swoich kontrahentów obowiązku oznaczenia wyrobów legalizacyjnymi znakami akcyzy, w sytuacji gdy uprzednio nałożone banderole stracą swoją ważność. Działanie rozważane przez spółkę jest efektem zmiany dotychczas obowiązujących wzorów znaków akcyzy na wyroby spirytusowe, która nastąpiła 1 stycznia 2019 r. Zgodnie z przepisami ustawy o podatku akcyzowym, co do zasady w takiej sytuacji, banderole podatkowe już nałożone na wyroby, pozostają ważne przez okres 12 miesięcy licząc od dnia wprowadzenia nowego wzoru – czyli w sytuacji Wnioskodawcy, do 31 grudnia 2019 r. Ustawa o podatku akcyzowym przewiduje również możliwość wydłużenia tego terminu w drodze odpowiedniego rozporządzenia wydanego przez Ministra Finansów. W...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 11502

Wydanie: 11502

Spis treści

Reklama

Komunikaty

Ekologiczna Małopolska

Nieprzypisane

Zamów abonament