Najtrudniejsza w biznesie bywa sztuka oszczędzania
EFEKTYWNOŚĆ ENERGETYCZNA | Kluczowe zadanie dla przedsiębiorstw: jak zużywać mniej prądu
Nasi najważniejsi klienci to duży i średni przemysł – od przemysłu mleczarskiego, spożywczego, przez drzewny, papierniczy, ceramikę budowlaną, po branże energochłonne, hutnictwo, wydobycie, cementownie i przemysł chemiczny – mówi Krzysztof Piontek, prezes firmy DB Energy, zajmującej się audytami efektywności energetycznej oraz modernizacją przedsiębiorstw w celu uzyskania oszczędności. – Dziesięć lat temu, na początku działalności, pracowaliśmy dla znacznie mniejszych podmiotów. Obecnie są to największe firmy przemysłowe w Polsce, takie jak Nowy Styl, Spomlek, Tameh, ZGH Bolesław, CCC, PCC Rokita, Żabka Polska, a także międzynarodowe brandy: Mondi, Danone, Indesit, IKEA Industry, Volvo, Kaufland, BSH czy koncern Colgate & Palmolive. Udział DB Energy w rynku, mierzony tzw. białymi certyfikatami powiązanymi z audytami efektywności energetycznej, wynosi 30–40 proc. Przez dekadę firma wykonała około 1000 audytów efektywności energetycznej. Dzięki nim jej klienci zaoszczędzili ponad 700 mln zł rocznie.
– Najczęściej jesteśmy w stanie uzyskać ok. 15–25 proc. oszczędności energii, co można przełożyć na 15–25 proc. redukcji kosztów generowanych przez infrastrukturę techniczną naszych klientów – przekonuje Krzysztof Piontek. – Jeżeli np. koszt energii w produkcie stanowi ok. 20 proc. (średnia w przemyśle średnioenergochłonnym), to dzięki wprowadzonym rozwiązaniom jesteśmy w stanie...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta