Mikroauta na minuty w odwrocie. Wrócą jeszcze do polskich miast?
Miały być napędem dla rynku car-sharingu i odpowiedzią na zakorkowane metropolie, ale ostatecznie małe, elektryczne samochody znikają z ulic. michał duszczyk
Traficar wycofał właśnie z Warszawy flotę 40 pojazdów chińskiej marki Zhidou. Niewielkich rozmiarów dwuosobowe samochody, których bryła przypominała pojazd z kreskówki, można było wypożyczać od czerwca. Pierwszy park mikroaut na minuty testowany był na początku br. w Krakowie, ale później przeniesiono go do stolicy. Miał zapoczątkować rewolucję w mobilności i skłonić kierowców prywatnych samochodów do przesiadania się do małych elektryków w car-sharingu. Plan nie wypalił.
Lek na brak miejsc
Nie oznacza to jednak, że kategoria mikroaut, która pojawia się w car-sharingu w kolejnych największych europejskich aglomeracjach, w Polsce nie zdała egzaminu. Powód wycofania niewielkiego modelu D2S jest bardziej prozaiczny. – Zhidou, producent tych pojazdów, zrezygnował z ich sprzedaży w Europie – tłumaczy nam...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta