Personalizacja oferty kluczem do walki o cyfrowego klienta
Konsumenci oczekują, że banki znają ich potrzeby, dzięki czemu zaproponują im produkty i usługi nie tylko specjalnie dla nich przygotowane, ale także w odpowiednim czasie. Większy dostęp do danych i lepsza ich analiza w tym pomogą. maciej Rudke
Wdrożenie PSD2, czyli obowiązującej od połowy września unijnej dyrektywy dotyczącej płatności, miało na celu zwiększenie konkurencji w tym obszarze rynku poprzez dopuszczenie do gry fintechów. Pojawiła się jednak obawa, że banki staną się tylko dostawcą produktów i usług bankowych sprzedawanych przez inne instytucje.
Alternatywą dla tego czarnego dla bankowców scenariusza jest wyjście poza tradycyjną bankowość i tworzenie swoistych ekosystemów, w których klienci znaleźliby znacznie więcej niż tylko kredyt, depozyt i płatności.
Odpowiednia oferta
Zdaniem Dariusza Paczewskiego, dyrektora Biura Innowacji Cyfrowej w Santander Banku Polska, banki muszą walczyć o relacje z klientami i budować własne platformy, aby oferować tzw. propozycje wartości wykraczające poza usługi bankowe. Chodzi o ekosystemy, w których bank nie jest jedynym twórcą produktów i usług tworzących dodatkową wartość, ale integruje też te dostarczane przez inne podmioty, niekoniecznie z branży finansowej. Santander rozmawiał z partnerami, z którymi szukał możliwości dostarczenia dodatkowych usług w obszarach podróżowania, samochodu, domu i zdrowia. W takich przypadkach instytucje finansowe nie będą na froncie ekosystemu i...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta