Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Pozycja pacjenta w polskim systemie ochrony zdrowia

05 listopada 2019 | Rzecz o zdrowiu | Karol Ikonowicz
O pozycji pacjenta w Polsce rozmawiali (od lewej): Piotr Kuskowski (Siemens Healthineers), Marzanna Bieńkowska (Biuro Rzecznika Praw Pacjenta), Krystyna Futyma (Poliklinika MSWiA w Olsztynie), Małgorzata Kaferska-Łysek („Rzeczpospolita”), prof. Dorota Cianciara (CMKP), Jakub Kraszewski (UCK w Gdańsku), Magdalena Kołodziej (Fundacja My Pacjenci), Paweł Kikosicki (NFZ).
źródło: ROBERT GARDZIÑSKI
O pozycji pacjenta w Polsce rozmawiali (od lewej): Piotr Kuskowski (Siemens Healthineers), Marzanna Bieńkowska (Biuro Rzecznika Praw Pacjenta), Krystyna Futyma (Poliklinika MSWiA w Olsztynie), Małgorzata Kaferska-Łysek („Rzeczpospolita”), prof. Dorota Cianciara (CMKP), Jakub Kraszewski (UCK w Gdańsku), Magdalena Kołodziej (Fundacja My Pacjenci), Paweł Kikosicki (NFZ).
W tych placówkach, w których doświadczenia  w leczeniu są dobre, pacjenci lepiej oceniają swoje zdrowie  prof. Dorota Cianciara CMKP
źródło: ROBERT GARDZIÑSKI
W tych placówkach, w których doświadczenia w leczeniu są dobre, pacjenci lepiej oceniają swoje zdrowie prof. Dorota Cianciara CMKP
Pacjenci i ich opiekunowie czują, że w procesie leczenia ich głos nie jest uwzględniany  w podejmowanych decyzjach   Piotr Kuskowski Siemens Healthineers
źródło: ROBERT GARDZIÑSKI
Pacjenci i ich opiekunowie czują, że w procesie leczenia ich głos nie jest uwzględniany w podejmowanych decyzjach Piotr Kuskowski Siemens Healthineers
Pacjent chciałby  być pod opieką od chwili postawienia diagnozy do czasu wdrożenia odpowiedniego leczenia   Marzanna Bieńkowska  RPP
źródło: ROBERT GARDZIÑSKI
Pacjent chciałby być pod opieką od chwili postawienia diagnozy do czasu wdrożenia odpowiedniego leczenia Marzanna Bieńkowska RPP
Mówi się, że przysłowiowy doktor Google jest złem, ale pacjent, który czeka na specjalistę, próbuje sobie jakoś radzić   Magdalena Kołodziej  Fundacja my pacjenci
źródło: ROBERT GARDZIÑSKI
Mówi się, że przysłowiowy doktor Google jest złem, ale pacjent, który czeka na specjalistę, próbuje sobie jakoś radzić Magdalena Kołodziej Fundacja my pacjenci
W trosce o pacjenta prowadzimy ciągłe rozmowy i szkolenia z kadrą (i to różnego szczebla) w zakresie umiejętności interpersonalnych   Krystyna Futyma Poliklinika MSWiA Olsztyn
źródło: ROBERT GARDZIÑSKI
W trosce o pacjenta prowadzimy ciągłe rozmowy i szkolenia z kadrą (i to różnego szczebla) w zakresie umiejętności interpersonalnych Krystyna Futyma Poliklinika MSWiA Olsztyn
Na kanwie własnych doświadczeń stwierdziliśmy, że trzeba organizować taką opiekę, jakiej sami oczekujemy, będąc w szpitalu  Jakub Kraszewski UCK w Gdańsku
źródło: ROBERT GARDZIÑSKI
Na kanwie własnych doświadczeń stwierdziliśmy, że trzeba organizować taką opiekę, jakiej sami oczekujemy, będąc w szpitalu Jakub Kraszewski UCK w Gdańsku
Chcielibyśmy odejść od wizerunku NFZ, tego słynnego bankomatu,  w stronę strażnika interesu pacjenta  Paweł Kikosicki  NFZ
źródło: ROBERT GARDZIÑSKI
Chcielibyśmy odejść od wizerunku NFZ, tego słynnego bankomatu, w stronę strażnika interesu pacjenta Paweł Kikosicki NFZ

Lekarze muszą nauczyć się sprawnej komunikacji z pacjentem i jego opiekunem. Chory ma prawo do rzetelnej informacji przekazanej w przystępny dla niego sposób – podkreślali uczestnicy debaty.

Doświadczenia pacjenta, jego opiekuna, a także koncepcja patient experience w Polsce to główne tematy debaty zorganizowanej 25 października w siedzibie „Rzeczpospolitej". Punktem wyjścia do dyskusji była diagnoza doświadczeń użytkowników systemu ochrony zdrowia, zawarta w pierwszym w Polsce raporcie badawczym stworzonym przez firmę Siemens Healthineers, „Doświadczenia pacjenta w Polsce".

W debacie udział wzięli: zastępca dyrektora Departamentu Postępowań Wyjaśniających w Biurze Rzecznika Praw Pacjenta Marzanna Bieńkowska, wiceprezes zarządu Fundacji My Pacjenci Magdalena Kołodziej, prof. Dorota Cianciara z Centrum Medycznego Kształcenia Podyplomowego, Piotr Kuskowski, szef komunikacji Siemens Healthineers, Krystyna Futyma, dyrektor Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej MSWiA z Warmińsko-Mazurskim Centrum Onkologii w Olsztynie, Jakub Kraszewski, dyrektor Uniwersyteckiego Centrum Klinicznego w Gdańsku, a także Paweł Kikosicki, dyrektor Departamentu Obsługi Pacjenta, Narodowy Fundusz Zdrowia. Debatę prowadziła Małgorzata Kaferska-Łysek z „Rzeczpospolitej".

Pacjent i opiekun

Prof. Dorota Cianciara wskazała, że doświadczenia pacjenta trzeba traktować jako współczesny etap ewolucji spojrzenia na rolę pacjenta w systemie. Przypomniała, że w 1957 roku sąd w Kalifornii wydał orzeczenie, w którym mówił, że świadoma zgoda uzyskana formalnie,...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 11501

Wydanie: 11501

Spis treści

Komunikaty

Nieprzypisane

Zamów abonament