Odczuwamy bardzo dobrą koniunkturę w Polsce
Są obszary w bankowości korporacyjnej, których nie można zautomatyzować i zrobotyzować. To jest relacja pomiędzy klientem i bankiem – mówi Tomasz Styczyński, wiceprezes Banku Pekao SA.
Jak zmienia się bankowość korporacyjna i inwestycyjna na świecie?
Świat zmienia się dynamicznie. Mamy rewolucję technologiczną, informacyjną, cyfrową, gdzie coraz więcej ludzi i firm korzysta z dostępu do sieci internetowej poprzez smartfona, wkrótce również w sieci 5 GHz. Statystyczny Amerykanin spędza ze swoim smartfonem 3 godziny. Połowa ludzi wykorzystujących sztuczną inteligencję nie wie, że ją wykorzystuje.
Zmienia się też podejście do danych, które stają się wartością samą w sobie. Jest bardzo duża przyswajalność nowych technologii. Zmienia się też konsument, zmieniają się zachowania klientowskie. Konsumenci, którzy korzystają dzisiaj z rozwiązań technologicznych Netflixa, Ubera, Amazona czy Spotify, wymagają, żeby bank oferował podobne usługi bazujące na technologii i sztucznej inteligencji.
Bankowość korporacyjna podąża trendami, które wyznaczają nowe technologie, sztuczna inteligencja, digitalizacja czy automatyzacja procesów.
A jak jest w Polsce?
Polskie banki należą do światowej czołówki, jeśli chodzi o podejście do innowacyjności, cyfryzacji i digitalizacji.
Korzystają z własnych zasobów albo współpracują z fintechami, aby znaleźć innowacje i wprowadzić nowe technologie. Szczególnie jest to obecne w bankowości detalicznej oraz dla małych i średnich...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta