Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Włochy kuszą polskie firmy

13 listopada 2019 | Ekonomia i rynek | Artur Osiecki
O współpracy z Włochami przedsiębiorcy rozmawiali m.in. w Częstochowie.
źródło: materiały prasowe
O współpracy z Włochami przedsiębiorcy rozmawiali m.in. w Częstochowie.

Przedsiębiorcy znad Wisły są coraz mocniej obecni na włoskim rynku. Rośnie eksport towarów do Włoch i także liczba spółek z polskim kapitałem.

– Znane polskie marki, które mają spółki we Włoszech, to m.in.: Boryszew, Comarch, Fakro, Impexmetal, Inglot, Inter Cars, Kęty, Kruk, Pesa, Selena FM, Wielton. Ponadto, znacząco obecne handlowo są tam: Drutex, Oknoplast i Solaris (we wrześniu 2018 r. przejęty przez hiszpańską firmę CAF – red.) – wskazuje Anna Czerwińska, doradca podatkowy i księgowy, będąca partnerem w Studio Farina-Torresi & Associati z Maceraty. Jak mówi ekspertka, która uczestniczyła w zeszłym tygodniu w pięciu spotkaniach nt. rynku włoskiego w ramach Programu Handlu Zagranicznego w Lublinie, Rzeszowie, Nowym Sączu, Częstochowie i Siedlcach, z Polski płynie coraz więcej zapytań o możliwość wejścia na włoski rynek.

W 2018 r. Włochy były piątym partnerem Polski pod względem wartości obrotów handlowych (3. miejsce w UE po Niemczech i Czechach). Wartość wzajemnych obrotów wyniosła ponad 22 mld euro. Polski eksport – 10,3 mld euro, a import – 11,7 mld euro.

...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 11507

Wydanie: 11507

Spis treści

Komunikaty

Nieprzypisane

Zamów abonament