Firmy ostro walczą o rynek luksusu
Wart 25,2 mld zł polski rynek ekskluzywnych dóbr to także duża szansa dla rodzimych producentów biżuterii, mody i kosmetyków z wyższej półki. Anita Błaszczak
Na tle globalnych wydatków na luksus, które firma doradcza Bain & Company wyceniła pod koniec 2019 r. na 1,3 biliona euro, czyli ponad 5,5 biliona złotych, Polska wygląda więcej niż skromnie. Jednak nasz rynek luksusu, którego wartość firma doradcza KPMG szacowała wstępnie w 2019 r. na 25,2 mld zł (o 5,4 proc. więcej niż rok wcześniej), swoim tempem rozwoju nie tylko przyciąga coraz więcej globalnych graczy, ale i stwarza szanse rozwoju dla krajowych firm.
Nie mają one wprawdzie szans na konkurencję w największym segmencie luksusowego rynku, którym są samochody, ale bez kompleksów rywalizują na rynku biżuterii, kosmetyków czy mody. Do tej konkurencji zachęca rodzimych producentów rosnąca grupa dobrze zarabiających Polaków (powyżej 7,1 tys. zł brutto miesięcznie), która powiększyła się w 2019 r. do 1,6 mln osób.
Za 100 tys. i 100 zł
– Popyt na produkty luksusowe w Polsce rośnie dynamicznie. Obserwujemy, że Polacy coraz szybciej aspirują do takich zakupów – podkreślał Radosław Jakociuk, prezes W.Kruk, najstarszej firmy jubilerskiej w Polsce, przy okazji niedawnego otwarcia nowego salonu firmy w Europejski Boutiques w Warszawie.
Jak twierdzi Helena Palej, rzeczniczka Apartu, rodzinna firma z roku na rok zwiększa sprzedaż luksusowej biżuterii i zegarków, a jej klienci interesują się...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta