Drogi znaczone trupami firm
Paweł Rożyński Kończy się era przecinania wstęg na wielkich inwestycjach drogowych. W tym roku kierowcy otrzymają już o trzy czwarte mniej szybkich tras niż w 2019 r. Raczej nie ubędzie, niestety, bankrutów wśród budujących drogi przedsiębiorstw.
Obok znanego pejoratywnego określenia „polska gospodarka" („Polnische Wirtschaft") również „polskie drogi" były za granicą powodem do wstydu. Wystarczyło, że Niemiec czy Holender przejechał się A18, zwaną „najdłuższymi schodami Europy", by wracając na lawecie, nie miał z naszego kraju dobrych wspomnień. Jeszcze do 2012 r. Warszawa, stolica prawie 40-milionowego kraju, nie miała łączności autostradowej ze światem.
Po oddaniu w ubiegłym roku 450 km tras ekspresowych jesteśmy w punkcie przełomowym, mamy wreszcie sieć drogową z prawdziwego zdarzenia. Zamiast...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta