Podrożeje budowa dróg, zabraknie rąk do pracy
Firmy budowlane chcą poprawić osłabioną w poprzednich latach rentowność, więc GDDKiA powinna spodziewać się droższych ofert w przetargach organizowanych w 2020 r. adam woźniak
Bardzo mocno stopniały plany włączania do ruchu nowych szybkich dróg w roku 2020. Jeszcze kilka dni temu z dat kontraktowych Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) wynikało, że oddane będą trasy o łącznej długości 154 kilometrów. W czwartek „Rzeczpospolita" otrzymała jednak zestawienie 12 zaplanowanych na 2020 r. odcinków o długości zaledwie 117 km.
Hamuje budowa pod Warszawą
Brakuje w nim jednej z najważniejszych inwestycji – południowej obwodnicy Warszawy. To trzy kawałki liczące łącznie 18,5 km: odcinek z tunelem pod Ursynowem od węzła Puławska do węzła Przyczółkowa, kolejny do Wału Miedzeszyńskiego z mostem przez Wisłę i trzeci łączący Wał Miedzeszyński z węzłem Lubelska. O ile wcześniej wątpliwy wydawał się przede wszystkim odcinek przez Ursynów, to teraz GDDKiA woli się asekurować i zapowiada: – Realizujemy wszelkie możliwe działania, które mają pozwolić na udostępnienie wszystkich trzech odcinków trasy S2 w Warszawie jeszcze w 2020 r. – poinformował Rzeczpospolitą Tomasz Żuchowski, p.o. generalnego dyrektora dróg krajowych i autostrad.
Mało realne okazało się także...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta