Rzadziej chodzimy na zakupy, ale wydajemy na nie więcej
Liderem rynku pod względem tempa wzrostu są oczywiście dyskonty, ale sieci mniejszych sklepów są w stanie nawiązać z nimi walkę. piotr mazurkiewicz
W ciągu roku (do końca września 2019 r.) sprzedaż FMCG w sklepach dyskontowych wzrosła 8,2 proc. – wynika z najnowszych danych firmy badawczej GfK Polonia, do których dotarła „Rzeczpospolita". To zdecydowanie najszybciej rosnący segment polskiego rynku detalicznego, a odpowiada już za 34 proc. wydatków Polaków.
Walkę z nim może nawiązać tylko segment sieciowych sklepów osiedlowych, zrzeszających niewielkie punkty i supermarkety. Ta część rynku według GfK urosła w tym okresie 4,6 proc., a Polacy wydają w takich sklepach 24 proc. środków na FMCG.
– Mimo częściowego ograniczenia handlu w niedzielę, w 2019 roku dyskonty nie zwolniły tempa wzrostu. Zyskiwały głównie przez silną ekspansję. Warto wspomnieć m.in. o zbliżających się otwarciach 3000. sklepu Biedronki i 700....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta