Usługi w miejsce sklepów
Centra handlowe stoją u progu ogromnych zmian. Oczekiwania klientów zmieniają się w bardzo szybkim tempie. Nie tylko pod wpływem internetu. piotr mazurkiewicz
Galerie handlowe to świątynie zakupów – tu szczególnie mocno widać, jak zmienia się w Polsce model konsumpcji. Nowe zwyczaje przeniknęły z wielkich galerii w największych aglomeracjach, choć w mniejszej skali, do innych miast, nawet powiatowych.
Galerie czeka teraz nowe wyzwanie: 59 proc. klientów przewiduje, że do 2025 r. w większości powierzchni sklepowych główny nacisk położony będzie nie na produkty, ale na doznania i doświadczenia – wynika z badania Unibail-Rodamco-Westfield przeprowadzonego na 15,7 tys. osób z dziesięciu krajów UE. Do firmy tej należy m.in. warszawska Arkadia.
– Rola sklepów stacjonarnych znacząco się zmienia, a sprzedawcy muszą zredefiniować swój model biznesowy, by utrzymać się na rynku – mówi Myf Ryan, chief marketing officer Europe...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta