Pismo do urzędu zapobiega sankcji
Nie ma problemu z rozliczeniem kosztów, jeśli o wpłacie na konto spoza białej listy poinformujemy urząd. Nawet niewłaściwy.
Są już pierwsze interpretacje fiskusa w sprawie zawiadomień pozwalających uniknąć sankcji za przelewy powyżej 15 tys. zł na rachunki niefigurujące na białej liście. Skarbówka potwierdza, że wydatek może być podatkowym kosztem, nawet jeśli pismo zostało wysłane do innego urzędu, niż powinno.
Przypomnijmy, że biała lista, czyli wykaz podatników VAT, funkcjonuje od 1 września 2019 r. Część firm w ogóle na nią nie trafiła, niektóre z niepełnymi danymi, np. bez numeru rachunku. Wzbudza to podejrzenia kontrahentów, którzy obawiają się przelewać pieniądze na konta spoza wykazu. Tym bardziej że od 1 stycznia są za to sankcje. Przede wszystkim wpłata powyżej 15 tys. zł na rachunek niefigurujący na białej liście nie może być rozliczona w kosztach PIT/CIT.
Jak uniknąć tej sankcji? O przelewie na rachunek, którego nie ma na białej liście, trzeba powiadomić skarbówkę. Wzór zawiadomienia...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta