Klient e-sklepu nie może kupować kota w worku
Wszelkie obowiązkowe dane o pakowanej żywności na stronie internetowej muszą być dostępne dla konsumenta, zanim zdecyduje się przystąpić do zakupu.
Pandemia koronowirusa, która na długie dni zamroziła stacjonarne sklepy, spowodowała, że klienci masowo zaczęli kupować przez internet. Klient z sieci to jednak nadal konsument. I właściciele e-sklepów muszą pamiętać o ich prawach i swoich obowiązkach. Sporów o ich naruszenia jest coraz więcej. O standardach dla oferujących przez internet żywność opakowaną przypomniał niedawno Wojewódzki Sąd Administracyjny w Białymstoku z 19 listopada 2019 r.
Konsumencki donos
W sprawie chodziło o suplementy diety. Spór zaczął się w marcu 2019 r., kiedy państwowy powiatowy inspektor sanitarny nakazał spółce m.in. zapewnić w wyznaczonym terminie prawidłową ich prezentację i reklamę na stronach internetowych.
Okazało się, że przyczyną kontroli urzędników była interwencja konsumencka. Gdy kontrolerzy przyjrzeli się stronom internetowym spółki, okazało się, że kilka produktów prezentowanych jest z naruszeniem prawa, w tym unijnego rozporządzenia w sprawie...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta