Pandemia nie poraziła szkolnictwa branżowego
Mimo warunków szczególnie niekorzystnych dla edukacji branżowej szkoły zawodowe znalazły sposoby na rozwijanie kompetencji uczniów.
Jak szkolnictwo branżowe zareagowało na sytuację związaną z pandemią i jak przebiega edukacja zawodowa, jakie stoją przed nią wyzwania oraz jak w odpowiadaniu na nie może pomagać realizacja międzynarodowych projektów w ramach programów, takich jak np. Erasmus+ czy eTwinning, rozmawiali eksperci podczas debaty „Edukacja zdalna w szkolnictwie zawodowym – jak szkoły branżowe mogą reagować na obecny kryzys" zorganizowana przez „Rzeczpospolitą".
100 tys. staży za granicą
Jak szkolnictwo zawodowe, szkoły branżowe radzą sobie z kryzysem wywołanym pandemią? – Widzimy to w realizacji projektów m.in. w szkolnictwie branżowym, zawodowym w ramach programu Erasmus+. Nasza pierwsza obawa wynikała z tego, że większość tych projektów dotyczyła wyjazdów i staży zagranicznych i że w tym roku chęć korzystania z programu drastycznie zmaleje. Bo wiele rodzajów edukacji można prowadzić online, ale być może trudno jest wyobrazić sobie prowadzenie na odległość edukacji zawodowej. Ona wymaga stałego kontaktu z nauczycielem, z mistrzem. I to nie jest edukacja, którą da się wykonywać teoretycznie, tylko trzeba to robić praktycznie, przy użyciu konkretnego sprzętu, w odpowiednim miejscu – powiedział Paweł Poszytek, dyrektor generalny Fundacji Rozwoju Systemu Edukacji...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta