Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Pandemia nie poraziła szkolnictwa branżowego

06 maja 2020 | Ekonomia i rynek
Edukacja zdalna jest wyzwaniem dla szkolnictwa zawodowego, gdzie podstawą są praktyki, często przy specjalistycznych maszynach
źródło: Shutterstock
Edukacja zdalna jest wyzwaniem dla szkolnictwa zawodowego, gdzie podstawą są praktyki, często przy specjalistycznych maszynach
dr Paweł Poszytek dyrektor generalny Fundacji Rozwoju Systemu Edukacji
źródło: materiały prasowe
dr Paweł Poszytek dyrektor generalny Fundacji Rozwoju Systemu Edukacji
Tomasz Marmaj nauczyciel W Zespole Szkół Ekonomicznych w Rzeszowie
źródło: materiały prasowe
Tomasz Marmaj nauczyciel W Zespole Szkół Ekonomicznych w Rzeszowie
Paweł Salamon nauczyciel w Zespole Szkół Gastronomicznych w Gorzowie wlkP.
źródło: materiały prasowe
Paweł Salamon nauczyciel w Zespole Szkół Gastronomicznych w Gorzowie wlkP.
Marcin Berta DMG Mori,  ekspert WorldSkills Poland
źródło: materiały prasowe
Marcin Berta DMG Mori, ekspert WorldSkills Poland
Jarosław Jurzak radny powiatu  oświęcimskiego
źródło: materiały prasowe
Jarosław Jurzak radny powiatu oświęcimskiego

Mimo warunków szczególnie niekorzystnych dla edukacji branżowej szkoły zawodowe znalazły sposoby na rozwijanie kompetencji uczniów.

 

Jak szkolnictwo branżowe zareagowało na sytuację związaną z pandemią i jak przebiega edukacja zawodowa, jakie stoją przed nią wyzwania oraz jak w odpowiadaniu na nie może pomagać realizacja międzynarodowych projektów w ramach programów, takich jak np. Erasmus+ czy eTwinning, rozmawiali eksperci podczas debaty „Edukacja zdalna w szkolnictwie zawodowym – jak szkoły branżowe mogą reagować na obecny kryzys" zorganizowana przez „Rzeczpospolitą".

100 tys. staży za granicą

Jak szkolnictwo zawodowe, szkoły branżowe radzą sobie z kryzysem wywołanym pandemią? – Widzimy to w realizacji projektów m.in. w szkolnictwie branżowym, zawodowym w ramach programu Erasmus+. Nasza pierwsza obawa wynikała z tego, że większość tych projektów dotyczyła wyjazdów i staży zagranicznych i że w tym roku chęć korzystania z programu drastycznie zmaleje. Bo wiele rodzajów edukacji można prowadzić online, ale być może trudno jest wyobrazić sobie prowadzenie na odległość edukacji zawodowej. Ona wymaga stałego kontaktu z nauczycielem, z mistrzem. I to nie jest edukacja, którą da się wykonywać teoretycznie, tylko trzeba to robić praktycznie, przy użyciu konkretnego sprzętu, w odpowiednim miejscu – powiedział Paweł Poszytek, dyrektor generalny Fundacji Rozwoju Systemu Edukacji...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 11651

Wydanie: 11651

Spis treści

Opinie

Nieprzypisane

Zamów abonament