Zrobiliśmy zapasy przez internet i dalej kupujemy online
HANDEL | W czasie pandemii szybko przestawiliśmy się na zakupy w e-sklepach oraz płatności elektroniczne
Od ostatniego tygodnia lutego tego roku na dostawę z największych sklepów internetowych z żywnością trzeba czekać tydzień. Tak jest choćby w Carrefourze. Wcześniej zakupy można było robić z jednodniowym wyprzedzeniem. A bywało, że zamówienie złożone rano było dostarczane tego samego dnia wieczorem.
Ogromny wzrost zainteresowania ze strony klientów potwierdza również działające w Warszawie Frisco.
– Gwałtowny wzrost sprzedaży nastąpił w ostatnim tygodniu lutego – mówi Jacek Palec, prezes Frisco.pl. – Nadal wartość koszyków zakupowych jest na wysokim poziomie; wzrosła o ponad 25 proc. zarówno w porównaniu z początkiem roku, jak i ze średnią z 2019 r. Wzrost ten wynika ze zwiększonej liczby produktów w koszyku. Dotychczas w jednym zamówieniu znajdowało się średnio 60 sztuk, obecnie ok. 70. W analizowanym okresie zwiększyła się nie tylko wartość i wielkość koszyków, ale też ogólna liczba zamówień i liczba nowych klientów, którzy wcześniej nie korzystali z naszych usług.
Zamiast wizyty w centrum handlowym
Szturm na e-sklepy stał się faktem we wszystkich sektorach handlu od zamknięcia większości sklepów stacjonarnych w połowie marca.
– Chodzenie po centrach handlowych zastąpiliśmy zakupami online. W marcu w systemie Paybynet odnotowaliśmy wzrost liczby...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta