Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Uprzednie porozumienia cenowe w czasach kryzysu

29 czerwca 2020 | Podatki i księgowość

Podatnicy ubiegający się o APA lub posiadający już taką decyzję powinni zweryfikować wpływ aktualnej sytuacji gospodarczej na swoją działalność. Nieprzemyślane działanie może doprowadzić do wygaszenia decyzji z datą wsteczną. Karolina Stupak, Agata Kacprzak

Kryzys ekonomiczny związany z trwającą pandemią COVID-19 wpływa na funkcjonowanie grup podmiotów powiązanych w wielu obszarach ich działalności. Zaburzenia w zarządzaniu łańcuchem dostaw, zmniejszenie lub zatrzymanie produkcji czy problemy z wypłacalnością klientów, w sposób bezpośredni znajdą odzwierciedlenie w spadku przychodów lub nawet braku przychodów w przypadku wstrzymania działalności operacyjnej. W konsekwencji, realne staje się zagrożenie generowania strat. Sytuacja ta dotyczy także podmiotów, których transakcje objęte są uprzednim porozumieniem cenowym oraz podmiotów, które są aktualnie w trakcie trwania procedury. Zrozumiałe jest, że przedsiębiorcy podejmują różne działania mające na celu szukanie oszczędności i zapasów gotówki. Bardzo często decyzje podejmowane w obecnej sytuacji przez grupy kapitałowe będą miały wpływ na rozliczenia pomiędzy podmiotami powiązanymi, w tym na podmioty będące stronami porozumień lub postępowań APA.

Uprzednie porozumienie cenowe (ang. Advanced pricing agreement - APA) jest formalnym porozumieniem pomiędzy podatnikiem a Szefem Krajowej Administracji Skarbowej (KAS), które ma formę decyzji. Zawarte porozumienie jest potwierdzeniem stanowisk każdej ze stron, a oprócz kluczowej kwestii wyboru i stosowania metody ustalania ceny transferowej, określa również profil funkcjonalny, czyli...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum to wszystkie treści publikowane w "Rzeczpospolitej" od 1993 roku.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Wydanie: 11696

Wydanie: 11696

Spis treści

Ranking firm PR

Adient Poland – specjalizacja
Apator – tradycja i innowacje
Benefit Systems zaktywizował Polaków i rynek fitness w programie MultiSport
CD Projekt – firma z pasją
Cel: okręty i zeroemisyjne statki
Celem ciągły rozwój
Dziesięć najważniejszych firm według redakcji „Rzeczpospolitej”
FFiL Śnieżka – silna za granicą
Firmy z ponad 100-letnią tradycją
Forte – biznes z historią
Giełdowy lider w Europie Środkowo-Wschodniej
Globalny potencjał
Grupa TZMO – mocna marka
Idziemy do przodu i się nie zatrzymujemy
Innowacje i inwestycje kluczem do sukcesu
Innowacje, podatki i miejsca pracy
Jakie firmy są najważniejsze
Każda innowacyjna firma jest ważna dla naszej gospodarki
LPP, CDRL – prowadzą znane i cenione marki
Liderzy branży: CIECH i Grupa Azoty
Mariaż technologii i mody
Nagłe przewartościowanie
Nowe nisze rynkowe szansą dla eksporterów
Nowoczesne lotnisko i szybka kolej
Nowoczesne rozwiązania dla sieci dystrybucji mediów
OSM w Piątnicy – stały rozwój
Oponeo.pl – pełna oferta
Optima Logistics Group i PKP Crago – duża skala
PGNiG – firma ważna dla Polski, bo ważna dla Polaków
PGNiG – lider rynku gazu
PKO BP – wyznacza trendy
Partner nie tylko na trudne czasy
Polpharma stawia na innowacyjność i bezpieczeństwo lekowe Polski
Polska liderem eksportu okien w Europie
Surowcowy gigant
W walce z epidemią Covid-19
Ważność jest dzieckiem chwili
Wsparcie dla fabryk, autonomicznych aut i lekarzy
Żółty wielbłąd podbija Europę

Biznes Trendy + Komunikaty

Nieprzypisane

Zamów abonament