Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Uprzednie porozumienia cenowe w czasach kryzysu

29 czerwca 2020 | Podatki i księgowość

Podatnicy ubiegający się o APA lub posiadający już taką decyzję powinni zweryfikować wpływ aktualnej sytuacji gospodarczej na swoją działalność. Nieprzemyślane działanie może doprowadzić do wygaszenia decyzji z datą wsteczną. Karolina Stupak, Agata Kacprzak

Kryzys ekonomiczny związany z trwającą pandemią COVID-19 wpływa na funkcjonowanie grup podmiotów powiązanych w wielu obszarach ich działalności. Zaburzenia w zarządzaniu łańcuchem dostaw, zmniejszenie lub zatrzymanie produkcji czy problemy z wypłacalnością klientów, w sposób bezpośredni znajdą odzwierciedlenie w spadku przychodów lub nawet braku przychodów w przypadku wstrzymania działalności operacyjnej. W konsekwencji, realne staje się zagrożenie generowania strat. Sytuacja ta dotyczy także podmiotów, których transakcje objęte są uprzednim porozumieniem cenowym oraz podmiotów, które są aktualnie w trakcie trwania procedury. Zrozumiałe jest, że przedsiębiorcy podejmują różne działania mające na celu szukanie oszczędności i zapasów gotówki. Bardzo często decyzje podejmowane w obecnej sytuacji przez grupy kapitałowe będą miały wpływ na rozliczenia pomiędzy podmiotami powiązanymi, w tym na podmioty będące stronami porozumień lub postępowań APA.

Uprzednie porozumienie cenowe (ang. Advanced pricing agreement - APA) jest formalnym porozumieniem pomiędzy podatnikiem a Szefem Krajowej Administracji Skarbowej (KAS), które ma formę decyzji. Zawarte porozumienie jest potwierdzeniem stanowisk każdej ze stron, a oprócz kluczowej kwestii wyboru i stosowania metody ustalania ceny transferowej, określa również profil funkcjonalny, czyli...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 11696

Wydanie: 11696

Spis treści

Ranking firm PR

Adient Poland – specjalizacja
Apator – tradycja i innowacje
Benefit Systems zaktywizował Polaków i rynek fitness w programie MultiSport
CD Projekt – firma z pasją
Cel: okręty i zeroemisyjne statki
Celem ciągły rozwój
Dziesięć najważniejszych firm według redakcji „Rzeczpospolitej”
FFiL Śnieżka – silna za granicą
Firmy z ponad 100-letnią tradycją
Forte – biznes z historią
Giełdowy lider w Europie Środkowo-Wschodniej
Globalny potencjał
Grupa TZMO – mocna marka
Idziemy do przodu i się nie zatrzymujemy
Innowacje i inwestycje kluczem do sukcesu
Innowacje, podatki i miejsca pracy
Jakie firmy są najważniejsze
Każda innowacyjna firma jest ważna dla naszej gospodarki
LPP, CDRL – prowadzą znane i cenione marki
Liderzy branży: CIECH i Grupa Azoty
Mariaż technologii i mody
Nagłe przewartościowanie
Nowe nisze rynkowe szansą dla eksporterów
Nowoczesne lotnisko i szybka kolej
Nowoczesne rozwiązania dla sieci dystrybucji mediów
OSM w Piątnicy – stały rozwój
Oponeo.pl – pełna oferta
Optima Logistics Group i PKP Crago – duża skala
PGNiG – firma ważna dla Polski, bo ważna dla Polaków
PGNiG – lider rynku gazu
PKO BP – wyznacza trendy
Partner nie tylko na trudne czasy
Polpharma stawia na innowacyjność i bezpieczeństwo lekowe Polski
Polska liderem eksportu okien w Europie
Surowcowy gigant
W walce z epidemią Covid-19
Ważność jest dzieckiem chwili
Wsparcie dla fabryk, autonomicznych aut i lekarzy
Żółty wielbłąd podbija Europę

Biznes Trendy + Komunikaty

Nieprzypisane

Zamów abonament