Rentowność linii kolejowej Rail Baltica jest zagrożona
Ponad 3,3 mld zł pochłonie rozpoczynająca się modernizacja dotowanego z funduszy UE ostatniego odcinka Rail Baltica z Czyżewa do Białegostoku. Tymczasem pojawiły się obawy, że cała trasa nie będzie opłacalna. ADAM WOŹNIAK
Ta strategiczna linia kolejowa mająca łączyć Polskę z krajami bałtyckimi i Finlandią, będąca częścią europejskich korytarzy transportowych, ma być uruchomiona w 2029 r. Maksymalna prędkość konstrukcyjna dla pociągów pasażerskich będzie wynosić 249 km/h, a dla towarowych – 120 km/h. Budowa całej trasy liczącej 870 km ma...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta