Samorządy ruszyły po dotacje z Kolei+
Frekwencja okazała się nadspodziewanie wysoka. Wartość złożonych wniosków czterokrotnie przewyższyła pulę dofinansowania zaplanowaną przez rząd. ADAM WOŹNIAK
Na ostatnią chwilę samorządy składały wnioski o dofinansowanie inwestycji w ramach programu Kolej+. Według zarządzającej infrastrukturą spółki PKP Polskie Linie Kolejowe (PLK) napłynęło w sumie blisko 100 wniosków obejmujących projekty dotyczące linii kolejowych o długości ok. 2 tys. km i wartych w sumie ok. 25 mld zł. To czterokrotnie więcej niż obecnie przewiduje program, zakładający łączną pulę dopłat w wysokości 5,6 mld zł.
Głównym celem zaplanowanego do 2028 r. programu jest połączenie miejscowości powyżej 10 tys. mieszkańców z miastami wojewódzkimi. Kolej+ zakłada modernizację istniejących lub budowę nowych linii kolejowych oraz inwestycje punktowe: nowe przystanki, mijanki czy łącznice kolejowe.
Propozycje złożono na nowe trasy, na istniejące, lecz niewykorzystywane, lub takie, z których korzystają jedynie pociągi towarowe. Najwięcej wniosków złożyły województwa: śląskie (19), podkarpackie (11), małopolskie i mazowieckie (9), lubuskie (8). Ponadto wpłynęły zgłoszenia z województw: warmińsko-mazurskiego (6), dolnośląskiego, lubelskiego i wielkopolskiego (5),...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta