Pandemia przeminie, zmiany zostaną
Firmy w czasie pandemii powinny kontaktować się z konsumentami, działać na rzecz społeczności i dbać o pracowników – tak wynika z badania „Barometr Covid-19" zrealizowanego przez firmę Kantar.
Jak wynika z globalnego badania postaw i oczekiwań konsumentów wobec marek podczas pandemii, 78 proc. konsumentów oczekuje od przedsiębiorstw dbania o zdrowie pracowników, a 62 proc. – wprowadzenia elastycznych warunków pracy. 41 proc. respondentów chciałaby, by firmy wspierały szpitale, a 35 proc. – by pomagały rządowi. Tylko 8 proc. respondentów uważa, że marki powinny przestać się reklamować.
Jak przekonuje firma doradcza PwC, najbliższe miesiące, to dla firm okres wytężonej pracy z marką i nad marką. Pozwoli on zweryfikować sens i wiarygodność jej misji, która powinna definiować również pozakomercyjny cel jej istnienia, a także poziom jej empatii oraz elastyczność, czyli gotowość i umiejętność przeprowadzania zmian. „Skoro zmienia się kontekst, w którym żyjemy, skoro spodziewamy się zmiany w obszarze wartości, to możemy założyć, że w najbliższej przyszłości marki będą potrzebowały nowego otwarcia, aby móc towarzyszyć swoim konsumentom w budowaniu nowej normalności" – tłumaczą doradcy...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta