Nawet najlepsza kolekcja to nie wszystko
Łukasz Gaweł, p.o. dyrektora Muzeum Narodowego w Warszawie, opowiada, jak przyciągnąć widzów, o nowoczesnej edukacji i planach na przyszłość.
Muzeum Narodowe w Warszawie weszło w etap bardzo intensywnych zmian: organizacyjnych, inwestycyjnych, programowych. Wystawa „Polska. Siła obrazu" jest efektem współpracy z Musée du Louvre-Lens we Francji. Czy to oznacza, że planujecie rozwój międzynarodowych kontaktów i będzie więcej takich prestiżowych wydarzeń?
Ta wystawa to pokłosie doskonale przyjętej we Francji wystawy „Polska 1840–1918. Zobrazować ducha narodu" prezentowanej w Louvre-Lens od września 2019 aż do stycznia 2020, we współpracy z Instytutem Adama Mickiewicza i pod patronatem prezydentów obu krajów. Nasza sztuka cieszy się dużym uznaniem na całym świecie, a naszym zadaniem, jako jednego z najważniejszych muzeów w Polsce, jest umożliwienie jej prezentacji jak najszerszej publiczności. Poczyniliśmy już pewne starania w kierunku realizacji kolejnych projektów o randze międzynarodowej. Wśród nich znajdą się zarówno inicjatywy wystawiennicze, wydawnicze, jak i edukacyjne.
Projekty edukacyjne wydają się być bardzo ważne w rozwoju Muzeum Narodowego. Pomimo trudnego czasu pandemii w kwietniu powołano Muzealne Centrum Edukacji Szkolnej.
Muzeum Narodowe w Warszawie to zespół kreatywnych osobowości, w których drzemie olbrzymi potencjał. Jednym z moich zadań jako pełniącego obowiązki dyrektora jest...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta