Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Ochrona wizerunku firmy w czasach COVID-19

05 lutego 2021 | Biznes w czasie pandemii

Jakie działania powinni podjąć przedsiębiorcy, by zminimalizować ryzyko kryzysu wizerunkowego i zabezpieczyć interesy przedsiębiorstwa i jego pracowników? Agnieszka Chajewska

W czasie pandemii firmy są częściej niż zwykle narażone na wystąpienie kryzysu wizerunkowego. Tryb pracy zdalnej i ograniczona działalność w wielu departamentach nie sprzyjają ani zapobieganiu kryzysom, ani ich sprawnemu rozwiązywaniu. Firmy są skupione na zapewnieniu bezpieczeństwa pracy i ciągłości funkcjonowania, a nie na zapobieganiu kryzysowi wizerunkowemu. To błąd. Uważne media, niezadowoleni pracownicy czy aktywna konkurencja mogą skorzystać z tej uśpionej czujności. Dlatego należy pamiętać, że także w tym przypadku lepiej jest zapobiegać niż leczyć.

Dbanie o kontakt z pracownikami to podstawa

Truizmem jest powiedzieć, że najczęściej kryzys w firmie powstaje z przyczyn wewnętrznych. Niezadowoleni i sfrustrowani pracownicy są podstawowym źródłem informacji dla dziennikarzy. Wystarczy kilka anonimowych wypowiedzi na portalach społecznościowych czy specjalistycznych serwisach pracowniczych, aby zainteresować media tym, co się dzieje w danym przedsiębiorstwie. Dlatego stały, otwarty i – w miarę możliwości – dwukierunkowy kontakt z pracownikami jest kluczowym elementem zarządzania ryzykiem wystąpienia kryzysu wizerunkowego, szczególnie wtedy, gdy mamy do czynienia z pracą w trybie zdalnym.

Ważne jest zapewnienie pracownikom bezpiecznej przestrzeni do wyrażenia swojej opinii czy niezadowolenia bez obawy utraty pracy. Lepszym rozwiązaniem...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 11880

Wydanie: 11880

Spis treści

Komunikaty

Nieprzypisane

Zamów abonament