Nie wypada rozwijać biznesu bez troski o innych
Dziś biznes rozumie, że pomaganie od święta nie wystarczy, by mówić o firmie, że jest społecznie odpowiedzialna. Tego typu inicjatywy, dla większości przedsiębiorstw, przestają być sposobem na poprawę wizerunku, a stają się przemyślaną strategią, dzięki której korzyści zyskują nie tylko beneficjenci, ale również pracownicy danej firmy.
W wypowiedziach regionalnych konsumentów Perła często otrzymuje atrybut „nasza", co oczywiście jest ogromną wartością i przekłada się bezpośrednio na decyzje zakupowe – uważa Andrzej Rutkowski, dyrektor generalny Perła- Browary Lubelskie.
– Dobroczynność w biznesie jest dziś mocno związana z ideą jego społecznej odpowiedzialności, ale pamiętajmy, że ludzie od zarania dziejów żyją dla innych. CSR jest łączony ze strategią biznesową, ale tak naprawdę pomoc jest zawsze decyzją konkretnego człowieka. Każdy z nas jest społecznie odpowiedzialny, ale nie każdy ma możliwości szerokiego działania. Stąd ważne jest, aby organizacje, które się w tym specjalizują, mocno umożliwiały, różnicowały formy i kanały realizacji tej pomocy – mówi Patrycja Załuska, ekspert rynku pracy SWPS, właścicielka RE:START KARIERY. Zdaniem ekspertki dzisiaj nie wypada rozwijać biznesu bez jednoczesnej troski o otoczenie i innych. – Firmy z roku na rok są bardziej aktywne...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta