Dobroczynność coraz popularniejsza
Pandemia zburzyła w Polakach poczucie bezpieczeństwa i przekonała ich, że dzięki wzajemnej pomocy można łatwiej żyć.
Częściej pomagamy osobom, których nie znamy, chętniej przekazujemy pieniądze. Liczba osób, która angażują się w akcje pomocowe online, edukując lub propagując akcje pomocy, wzrosła dwukrotnie. W działania związane ze społeczną odpowiedzialnością biznesu angażuje się także więcej przedsiębiorców.
Przed pandemią koronawirusa ponad 90 proc. Polaków deklarowało, że pomaga innym – wynika z danych, które zebrała Havas Media Group dla firmy Orange. Z tej liczby 30 proc. regularnie pomagało rodzinie, 20 proc. bliskim i dalszym znajomym, ponad jedna trzecia osobom mniej znanym, a nawet obcym. 60 proc. Polaków chętnie pomagało w sposób niefinansowy – oferowali swój czas i umiejętności. Chodzi o szycie maseczek, robienie zakupów, korepetycje dla dzieci. Z kolei 35 proc. deklarowało pomoc materialną, finansową lub rzeczową. Największa pomoc kierowana była do dzieci (40,7 proc.), osób starszych (37,7 proc.) i ubogich (30,6 proc.).
Kres gwarantowanego bezpieczeństwa
– Przed pandemią byliśmy w stanie gwarantowanego bezpieczeństwa. Wydawało nam się, że poczucie bezpieczeństwa jest nam dane i niezagrożone –...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta