Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE
POPRZEDNI ARTYKUŁ Z WYDANIA NASTĘPNY ARTYKUŁ Z WYDANIA

Podatek widmo

05 lutego 2021 | Pierwsza strona | Michał Kolanko

Wielu polityków Zjednoczonej Prawicy jest zaskoczonych projektem tzw. podatku od reklamy. Nie konsultowano z nimi tego pomysłu.

 

Podatek od reklam od kilku dni wywołuje duże emocje. Jak podkreślał rzecznik rządu Piotr Müller w programie #RZECZoPOLITYCE, Rada Ministrów czeka na uwagi. Trwają też „prekonsultacje", a cały projekt dotyczy przede wszystkim cyfrowych gigantów, największych korporacji.

Jak mówił Müller, rząd jest też zniecierpliwiony przedłużającą się dyskusją na ten temat w ramach UE. Politycy PiS, w tym premier Morawiecki, podkreślają, że podobne rozwiązania funkcjonują w innych krajach unijnych. Nasi rozmówcy z partii koalicyjnych PiS są jednak zaskoczeni projektem i potrzebują czasu na jego analizę.

Pomysł jest mocno krytykowany przez opozycję. – To projekt, który ma zlikwidować wolne media w Polsce – mówi „Rz" Adam Szłapka, lider Nowoczesnej.

Izba Wydawców Prasy w oświadczeniu podkreśla z kolei, że podatek zagrozi funkcjonowaniu niezależnej prasy w Polsce.

POPRZEDNI ARTYKUŁ Z WYDANIA NASTĘPNY ARTYKUŁ Z WYDANIA
Wydanie: 11880

Wydanie: 11880

Spis treści

Komunikaty

Nieprzypisane

Zamów abonament