Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE
POPRZEDNI ARTYKUŁ Z WYDANIA NASTĘPNY ARTYKUŁ Z WYDANIA

Discovery ostro o podatku od reklam

08 lutego 2021 | Pierwsza strona | Urszula Zielińska

Wzmaga się fala krytycznych opinii o pomyśle rządu, by dodatkowo obciążyć firmy medialne w Polsce. Głos zabrał właściciel TVN.

 

„Propozycja rządu narzuca na niezależne media dodatkowe obciążenie, z zamiarem ograniczenia ich pluralizmu i wolności słowa. Discovery i TVN będą zawsze bronić wolności wyrażania poglądów oraz stabilności prowadzenia działalności gospodarczej" – przekazała „Rzeczpospolitej" telewizyjna grupa. To esencja jej stanowiska w kwestii rządowego projektu wprowadzającego tzw. podatek od reklam, czyli opłatę na rzecz m.in. Narodowego Funduszu Zdrowia. Rocznie ma on przynieść 800 mln zł.

Firmy medialne dopiero zaczynają wypowiadać się na ten temat. W obronie sektora od początku stają organizacje i eksperci. Jacek Olechowski, prezes IAA Polska Międzynarodowego Stowarzyszenia Reklamy, uważa, że to uderzenie w gospodarkę.

– Podatek od reklamy w oczywisty sposób zmniejszy wydatki reklamowe, a przez to jeszcze bardziej ograniczy konsumpcję, która przez covid jest najniższa od lat – mówi Olechowski.

POPRZEDNI ARTYKUŁ Z WYDANIA NASTĘPNY ARTYKUŁ Z WYDANIA
Wydanie: 11882

Wydanie: 11882

Spis treści

Komunikaty

Nieprzypisane

Zamów abonament