Logo, ruch i dźwięk w jednym zgłoszeniu
Do niekonwencjonalnych znaków towarowych zalicza się znaki multimedialne obrazujące ruch przedmiotów lub postaci wraz z charakterystycznym dźwiękiem.
Znak tego typu może być przedstawiony jako film, ruchome logo, a nawet tekst, które są połączone w ruchu wraz z wybranym dźwiękiem. Jako całość służy do odróżniana produktów lub usług. Znak multimedialny najczęściej przedstawia animację wytworzoną za pomocą programu komputerowego.
Przesłanki ochrony
Przedstawianie znaków multimedialnych polega na zobrazowaniu ruchu przez odpowiednie ułożenie następujących po sobie obrazów i połączenie sekwencji ruchu z dźwiękiem. Rozpoznawalnym przykładem takich animacji są znaki multimedialne EUTM nr 018140398 oraz nr 018140429 zarejestrowane w EUIPO przez spółkę Netflix, Inc.
Wzrok i słuch
Znaki multimedialne, pomimo swej złożoności, nie należą do tych, których przedstawialność sprawia...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta