Internetowe gwiazdy mocno błyszczą
Celebryci z Instagrama, YouTube'a czy TikToka na kontraktach z markami zarabiają jak znani aktorzy czy piosenkarze. Kim są?
Influencerzy z sieci już od paru lat skutecznie zdobywają atencję młodszej części społeczeństwa, która stroni od tradycyjnych mediów, jak gazety, radio czy telewizja. Internet wykreował nowe autorytety dla pokolenia nastolatków. To dlatego ze sklepów szybko znikają lody Koral – nie te reklamowane kiedyś przez Marylę Rodowicz, lecz youtuberową Ekipę.
Pandemia tylko wzmocniła nowe zjawisko i siłę tzw. influencer marketingu. Największe firmy biją się dziś o to, by właśnie ich produkty w internecie promowały gwiazdy pokroju Karola „Friza" Wiśniewskiego, Tromby czy Wersowy z Ekipy.
Specyfika czasów
– Epidemia Covid-19 sprawiła, że spędzamy online jeszcze więcej czasu. To stąd nagła popularność Clubhouse, rosnąca siła TikToka i wyjątkowa mocna pozycja Instargama oraz YouTube'a – wskazuje w branżowym serwisie Influencer Marketing Hub Brian Mechem, współtwórca agencji Grin.
– Każde pokolenie ma swoją formę rozrywki. Kiedyś były to...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta