Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Delikt dyscyplinarny to też zaniechanie kontaktu z klientem

12 lipca 2021 | Prawo co dnia | Anna Krzyżanowska

Radca prawny ma obowiązek informowania mocodawcy o skutkach braku podjęcia czynności procesowych – przypomniał radcowski sąd dyscyplinarny.

 

Sprawa dotyczyła szczecińskiego radcy. Reprezentował on klienta w sprawie o podział majątku. Postępowanie to na zgodny wniosek stron zostało zawieszone. Szkopuł w tym, że w odpowiednim momencie nie wpłynął wniosek o jego podjęcie, co spowodowało umorzenie. O tym postanowieniu został poinformowany obwiniony radca. Miał on jednak nie przekazać wieści klientowi, co doprowadziło do tego, że ten stracił wpis sądowy w wysokości 1000 zł i postanowił zawiadomić samorządowy pion dyscyplinarny o nieprawidłowości.

Obwiniony radca przed sądami korporacyjnymi bronił się, wskazując, że jego klient został poinformowany o stanie...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 12010

Wydanie: 12010

Spis treści
Zamów abonament