Każdy miesiąc opóźnienia to czas stracony
Inwestycje w kolejową infrastrukturę zahamowały, nie ma nowych przetargów, co opóźni realizację założeń polityki Zielonego Ładu. . Materiał powstał we współpracy z Track Tec S.A.
Wykonawcy kolejowych inwestycji i producenci wyrobów alarmują o braku nowych przetargów na kolei. – Na przełomie poprzednich perspektyw unijnych, w latach 2015–2016 także mieliśmy niewielki poziom wydatków na modernizację infrastruktury kolejowej. Zarząd PKP PLK tłumaczył ten drastyczny spadek nieprzygotowaniem przez poprzedników dokumentacji. Zapewniał, że ta sytuacja ta się nie powtórzy. Niestety, mamy powtórkę. Pomimo że dużo robót jest w trakcie realizacji, nie ma nowych przetargów – wskazuje wiceprezes zarządu Track Tec Krzysztof Niemiec.
Niewykonane, w każdym z lat, wydatki z Krajowego Planu Kolejowego były przesuwane na ostatnie trzy lata perspektywy, czyli na lata 2021, 2022 i 2023, zatem powinno być pracy w bród. Do tego rozpoczyna się kolejna perspektywa, będzie Program Odbudowy, jest program Kolej Plus, i jeszcze CPK.
...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta