Transformacja cyfrowa w firmach jest procesem ciągłym
Pandemia wpłynęła na całe nasze życie gospodarcze, społeczne i prywatne – w większości negatywnie. Jednak są dziedziny, w których stała się katalizatorem zmian; tak jest na przykład w przypadku cyfryzacji. PARTNEREM DEBATY JEST AGENCJA ROZWOJU PRZEMYSŁU SA
Wpływ pandemii na przyspieszenie transformacji cyfrowej potwierdzają dane. Jak wynika z badania firmy doradczej EY Polska, w czasie pandemii digitalizacja przyspieszyła w ponad połowie firm, a 27 proc. badanych przedsiębiorstw przyznaje wręcz, że wyłącznie pandemia zmotywowała je do działania w tym obszarze. Tylko w 8 proc. firm transformacja cyfrowa wskutek pandemii spowolniła, a w 1 proc. zatrzymała się. Około jednej trzeciej badanych firm (32 proc.) deklaruje, że pandemia nie miała u nich żadnego wpływu na transformację cyfrową. Z raportu sieci komórkowej Play wynika z kolei, że zużycie danych internetowych wzrosło w dobie pandemii średnio aż o 60 proc.
Natomiast badania przeprowadzone w ramach raportu firmy doradczej PWC i Fundacji Digital Poland wskazują, że najważniejszymi obszarami, na których należy skupić się przeprowadzając transformację cyfrową, są: klientocentryczność (52 proc. wskazań respondentów), dane (18 proc.) oraz innowacyjność (16 proc.). W przypadku pracowników i technologii wskazania to odpowiednio 8 i 6 proc.).
Innowacje dla biznesu w centrum uwagi
Bardzo duże zainteresowanie procesami cyfryzacyjnymi widać również w projekcie Sieć Otwartych Innowacji (SOI), realizowanym przez Agencję Rozwoju Przemysłu (ARP). Jest to projekt unijny ukierunkowany na budowanie kultury...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta