„Dziewczyny z Dubaju”: spór z producentami
Choć Piotr Krysiak zerwał we wrześniu umowę licencyjną z Emilem Stępniem, nie zamierza blokować premiery filmu.
Piotr Krysiak, autor książki „Dziewczyny z Dubaju", w 2018 r. podpisał umowę licencyjną z Emilem Stępniem na film o tym samym tytule. Po trzech latach współpracy losy filmu są niepewne, bo we wrześniu pisarz zerwał umowę z producentem. Okres wypowiedzenia mija z końcem 2022 r. Zdaniem Piotra Krysiaka po tym czasie za emisję czy dystrybucję będzie mógł pozwać nie tylko producentów, ale i platformy streamingowe.
Nie takie proste
– Samo złożenie oświadczenia o wypowiedzeniu nie oznacza, że licencja została skutecznie wypowiedziana. Problemem do rozstrzygnięcia będzie to, czy poczynania producenta mogły stanowić podstawę do wypowiedzenia. Należałoby się też zastanowić, czy prawa, których zgoda dotyczyła, zostały w filmie wykorzystane. Bo...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta