Wyboista migracja do e-TOLL
rozmowa | Jaki obecnie jest stan wdrożeń urządzeń e-TOLL w Polsce? Z jakimi problemami borykają się operatorzy i firmy transportowe? Czy tego chaosu można było uniknąć? Na te i inne pytania odpowiada Paweł Turniak, dyrektor ds. systemów GPS w Seris Konsalnet, certyfikowanego operatora e-TOLL i urządzeń ZSL.
Przejście z systemu viaTOLL na e-TOLL było zapowiadane już w 2020 r., jednakże ostatecznie firmy transportowe i operatorzy ZSL mieli niecały kwartał na migrację do nowego systemu opłat drogowych. Czy wszyscy zdążyli na czas?
Paweł Turniak: Naszych stałych klientów korzystających z usług monitorowania pojazdów zdążyliśmy obsłużyć na czas, także bez większych problemów ich samochody w październiku rozliczają się w systemie e-TOLL zgodnie z wymogami. Jednakże cały czas trafiają do nas nowi klienci z rynku, których obsługujemy na bieżąco. Zgodzę się z tym, że zmiana systemu rozliczania opłat drogowych była ogłoszona z wyprzedzeniem, natomiast trzeba pamiętać o tym, że systemy operatorów wymagały dostosowania do wymogów Ministerstwa Finansów, prace wdrożeniowe wymagały czasu. Niestety, komunikacja z ministerstwem (delikatnie mówiąc) była bardzo utrudniona z uwagi na ilość operatorów, którzy chcieli zintegrować swoje rozwiązania. Kolejnym krokiem były testy drogowe urządzeń, nie były one wyzwaniem dla...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta